Relaxen op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu Relaxen op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu

Relaxen op Bali

Door: Malous

Blijf op de hoogte en volg marlous

29 Oktober 2006 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

Nu ik een dropje eet die mn ouders hebben meegenomen schrijf ik ook weer een berichtje over mn laatste reisje: Bali, Indonesie! OP 2,5 uur vliegen van Singapore ligt dit kleine paradijs, zoals iedereen er altijd over praat. Er was hier in Singapore een nationale vakantiedag waardoor er flink wat lessen uitvielen, dus ben ik samen met Camilla (Zweedse die ook vastgoed studeert in Stockholm) op zondagmiddag naar Bali vertrokken. Na alle actieve reisjes hadden we zin in een meer strandvakantie, dus eerste 2 dagen hebben we dan ook heerlijk vertoeft op Kuta Beach. Maar om eerlijk te zijn was ik niet zo onder de indruk van Bali, ik vond bijvoorbeeld de stranden op Perhentian en Bintam veel mooier en gezelliger. Op dag 1 maakte we kennis met stranden en wegen van Kuta beach: transport?, ja ja, pedicure? , massage massage?, nice yeah you want?,cheap, tattoo, boeddha?,taxi?? look nice for you.... PFFFFFFFFF gewoon in je boek blijven kijken of doen alsof je slaapt en niet door hebt dat ze aan je tenen zitten en vragen of je pedicure wilt, is de enige manier! Maar ook daar werden we goed in en we hebben er vooral veel om gelachen.
Camilla en ik wilden ook nog wel wat van het eiland zien dus hebben we een mountainbike tocht gemaakt door het binnenland van Bali. Erg leuk om te zien hoe de locals leven en wonen. Uiteraard vele rijstvelden gepasseerd, maar ja als je ziet hoeveel mensen daarvan moeten eten....
Ook kwamen we bij een tempel waar kindjes aan het oefenen waren voor de bekende balinese dansen. Erg schattig vooral het kleinste meisje, zie foto! Erg bijzonder is dat in Indonesie iedereen alles op het hoofd vervoert!Ik doe het ze niet na maar t ziet er geweldig uit.
Na de 2 dagen strand hadden we alle surfers goed bekeken en wilden we dat toch ook wel es uitproberen! Helemaal super!!!Golfsurfen is echt super leuk en t ging eigenlijk best goed!Hadden we die golven nou maar aan de Zeeuwse kust... De golven op kuta beach waren tot 3 meter denk ik en de stroming is enorm. Vooral door die stroming, vertelde de gids, dat er gemiddeld 3-4 mensen per maand verdrinken in Bali.
Het nachtleven in Singapore is beter hebben we besloten, t was vrij rustig overal, niet veel westerlingen, en de surfers zijn toch leuker op het water!! Daarom zijn we vrijdagavond toen we terugkwamen in Singapore maar meteen naar de Zouk gegaan. Erg leuk om iedereen weer te zien hier. Het gaat hier dus allemaal nog steeds super, moet nu weer beetje studeren voordat de tentamens eraan komen. En erg leuk, kirsten die naast mij woont in mn studentenhuis komt me opzoeken en gaan we samen reizen in december! echt super, waarschijnlijk wordt het vietnam en phi phi island.... ik houd jullie op de hoogte!
Veel liefs en tot snel Marlous

  • 29 Oktober 2006 - 14:42

    Liesbeth:

    Hi Marlous,
    Wat een geweldige foto's weer! Het is echt leuk om je belevenissen te volgen! Ik ben net terug uit NY waar ik met Sanne en Marian ben geweest. Gaaf om er te zijn geweest, maar daar heb ik nou niks mee... Zo'n grote stad... Ben blij dat jij daar wel goed tegenkunt ;-)
    Liefs, Liesbeth

  • 29 Oktober 2006 - 15:51

    Evelyn:

    Ha Lous,
    Heb je fijn weer even gesproken dit weekend, maar de foto's ondersteunen je verhaal wel erg goed! leuk hoor!
    Liefs merlijn & evelyn

  • 30 Oktober 2006 - 07:54

    Pim:

    ik ben jaloeeeerssssss

  • 30 Oktober 2006 - 11:03

    Kaar:

    He surfchick, jij ook geen talent ervoor? haha toch mooie foto met plank in de pocket! Ik druk bezig met laatste loodjes, bedrijfsstage fiksen en waarschijnlijk ga ik nu in zomer reizen... moet wel weg na je foto's! Kan nie wachten!!! KusKaar

  • 31 Oktober 2006 - 09:16

    Berbe:

    Hé Marlousje! Wat een prachtplaatjes en verhalen weer. Fijn dat het zo goed met je gaat. Hier ook alles ok. We staan nog steeds bovenaan in de competitie! Erg leuk! Liefs, ook van Hubèrt, x Berbe

  • 31 Oktober 2006 - 14:27

    Bregje:

    Ziet er weer supermooi uit. Wil je nog wel ooit terug?
    Liefs, Bregje

  • 06 November 2006 - 13:54

    Marianne Snijder:

    Hi lous,
    Wat een onwijs coole verhalen zeg!! Lees ik nu dat je ook naar Vietnam en Phi Phi gaat??!! Ik ook! Ik vlieg 8 december vanuit Sydney naar Bangkok en ga vervolgens naar Vietnam, Laos en Cambodja. Zou echt te grappig zijn om elkaar daar ergens te meeten, aangezien het in NL nooit lukt :)! Hou me dus op de hoogte wanneer je waar bent!
    xxx Mar

  • 07 November 2006 - 07:54

    Els:

    Wat leuk te lezen dat die Middelburgse meiden van die globe-trotters geworden zijn. Wat een toeval dat Marianne ook naar vietnam gaat in dezelfde tijd. Hoe kan het allemaal zo gebeuren! We horen ervan en veel succes met studeren de komende weken. Liefs mama.

  • 07 November 2006 - 13:35

    Riet:

    Lieve Marlous,

    Mooie foto's. En weer heb je een ander stukje wereld gezien. Volgens mij kom je voorlopig niet terug. Geniet er van!
    Groetjes,
    Riet.

  • 10 November 2006 - 16:17

    Kennie:

    he marlous!
    ja, het bevalt inderdaad boven verwachting goed! jij hebt het ook naar je zin zo te zien. wat een heeeeerlijk weer daar! voor mij zit het over een maand alweer op, 16 december vlieg ik alweer terug. maar inderdaad, eerst nog bezoekje van mijn ouders en daarna imke, mi, hilke en ingeb.
    geniet er nog van!
    groetjes mariken

  • 10 November 2006 - 16:18

    Mariken Dus:

    sorry voor mijn kenniegebruik, het is een gewoonte geworden haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlous

Lieve allemaal Het is bijna zover!!! Op 26 juli vertrek ik om half 10 s' avonds naar Singapore om daar aan de National University of Singapore bij de department of Real Estate te gaan studeren. Via dit web-dagboek zal ik jullie proberen op de hoogte te houden van al mijn belevenissen, reizen en mooie verhalen! Heel veel liefs Marlous

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 22108

Voorgaande reizen:

26 Juli 2006 - 17 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: