de eerste dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marlous pleijte - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marlous pleijte - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: Malous

Blijf op de hoogte en volg marlous

31 Juli 2006 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal

Nou het is helemaal geweldig hier! Heb het echt na 4 dagen al zo goed naar mn zin. We hebben al vrienden gemaakt met een aantal Zweeden, een Noor, fransen,Engelsen dn Belgen. Dat gaat zo snel hier als exchange student. Nadat we donderdag zijn aangekomen hebben we vooral veel geregeld, ontdekt en geshopt. er was hier helemaal niks op de kamer dus moesten we o.a hoofdkussen enzo kopen. Dus we hebben al een klein beetje van down town sinagpore gezien omdat de campus niet in het centrum van de stad ligt. Op de foto zie je "onze nieuwe vrienden" die vooral veeeel geshopt hebben voor hun kamer, eva en ik waren er niks bij. Het is wel ff wennen dat de locals hier niks te voet doen maar alles met de metro, bus of taxi. Dus toen wij gsiter vroegen hoe we moesten lopen naar Orchard Road keken 4 verschillende chinezen eerst heel raar dat we wilden lopen om vervolgens alle keren een andere kant op te wijzen!!Ze weten gewoon zelf niet hoe ze mnoeten lopen ergens heen omdat ze nooit doen. Daarmee is de dag ook zo voorbij omdat we veel met de bus doen en dus ook wachten op de bus. Dit weekend hebben we vooral veel gerelaxed bij zwembad, sight-seeing gedaan en vooral rijst gegeten. Opzich is het prima te doen en vooral zo goedkoop. Vandaag voor 1,00 een warme rijstmaaltijd met verse jus voor 0,50 cent geluncht, daar is het auditorium op TU niks bij!!!
Ik vind het hier dus helemaal super. Het weer is lekker, wel best vaak regen maar dat geeft niet eigelijk.Want daar kan elke dag op je slippertjes rond wandelen niet tegen op! We vinden vooral alle locals zo vreselijk aardig. Iedereen die je iets vraagt wil je helpen, zegt gedag en zijn zo beleefd. Misschien zijn ze gewoon bang van me want ik ben wel echt enorm hier hoor. vooral op de chinese marktjes met hele leuke kleren durven we niks te passen. Zie de foto voor de impressie van ons in het pashokje!!
Vandaag ben ik naar de Department of Real Estate geweest om mn me daar te registeren en alles over de vakken te vragen.Het ziet er naar uit dat de orientation week niet zoveel voorstelt dus dat ik komende dagen mn vakken definitief ga uitzoeken, zodat we as vrijdag tot zondag 13 augustus al met een heel stel op reis kunnen gaan!!
Voor iedereen die het leuk vindt is dit mijn adres:

Marlous PLeijte
Blok 5, Level 5, Room G
27 Prince George's Park Residence
Singapore 118425

En ik gebruik nu ook alleen nog mn nieuwe sinagporese telefoonnummer en dat is:
+65 82254216

Nou dat was een heel verhaal,ik ga nu met MRT naar de stad wederom oefenen met het eten in stokjes en dan vanav een biertje drinken. Ik houd jullie op de hoogte,
Veel liefs

  • 31 Juli 2006 - 10:36

    Marieke:

    Hey Lous,
    Lekker rijst:) Ik ga je snel bellen!
    dikke kus

  • 31 Juli 2006 - 11:27

    Heleen:

    Jeetje, ik ben nu al jaloers!!!!
    Het klinkt echt superleuk daar (behalve mss die rijst en kleine chineesjes, haha!)
    Dikke kus!!

  • 31 Juli 2006 - 19:45

    Alma:

    Haai Lous!!

    Zozo, dat ziet er wel erg goed uit allemaal! En klinkt ook super. Je gaat vast een fantastische tijd krijgen, ben vooral erg jaloers op het reizen, haha. En een klein beetje op de colleges :).

    Enjoy!


  • 01 Augustus 2006 - 05:10

    Evelyn:

    leuk leuk leuk, vooral ook al die foto's! Nou het wordt en is al helemaal top dus dat is fantastisch! geniet maar lekker! Veel liefs evelyn

  • 01 Augustus 2006 - 10:42

    Els En Jan:

    Geweldig leuk Marlous die foto,s. Nog 9 weken dan kunnen we het ook zien. We zien dat je volop geniet en leven met je mee.
    Veel plezier en groetjes Els en jan uit Blankenberge

  • 01 Augustus 2006 - 17:33

    Geert En Bernice:

    Lieve Marlous ,leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt,opa en oma zijn ook erg blij met de kopietjes en enkele foto's,morgen krijg ik weer een nieuw berichtje van hun en dat stuur ik naar je persoonlijk Email adresgr.en liefs Bernice en Geert

  • 01 Augustus 2006 - 19:40

    Liesbeth:

    He Loes,

    Het klinkt ook wel helemaal geweldig! Ben jaloers! Wat is Maleisië voor mij dan al lang geleden. Geniet ervan!

    Kus, Liesbeth

  • 02 Augustus 2006 - 07:03

    Wilma:

    Hoi Marlous, het is s'morgens bij m'n kopje koffie weer genieten van je verhalen, heel veel plezier, groeten jan en Wilma

  • 02 Augustus 2006 - 07:09

    Natalie:

    Ha Lous,

    Tralala. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    x Nat

  • 03 Augustus 2006 - 14:23

    Annemarie:

    He Lous!!
    Fijn dat je het nu al helemaal naar je zin hebt daar in Singapore. Ik word helemaal jaloers als ik je berichtjes lees.
    Heel veel plezier daar en veel succes met de colleges en de reisjes in de omgeving!

    Groetjes, Anne

  • 03 Augustus 2006 - 16:39

    Opa En Oma:

    Lieve Marlous,

    Je bent nu al een week van huis.Wij krijgen gelukkig hele goede berichten van je dankzij Bernice.Geweldig die foto's.Het weer hier is slecht,veel regen en wind.Even geen strand dus.A.s.vrijdag is het nachtmarkt.Krijgen we vuurwerk voor de deur.Ik vind die drukte altijd wel leuk.
    Alles goed met ons.
    Veel liefs Opa en Oma en een pootje van Indie.
    Prettige vakantie naar Bali.
    Toch maar naar deze site gestuurd Marlous t'lukte me niet meer op die andere,Groetjes Bernice.

  • 03 Augustus 2006 - 17:28

    Val:

    Hee Lous! Klinkt super allemaal!! Geniet ervan!!

    Kus Val

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlous

Lieve allemaal Het is bijna zover!!! Op 26 juli vertrek ik om half 10 s' avonds naar Singapore om daar aan de National University of Singapore bij de department of Real Estate te gaan studeren. Via dit web-dagboek zal ik jullie proberen op de hoogte te houden van al mijn belevenissen, reizen en mooie verhalen! Heel veel liefs Marlous

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 22128

Voorgaande reizen:

26 Juli 2006 - 17 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: