Veeeel gedaan..... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu Veeeel gedaan..... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu

Veeeel gedaan.....

Door: Malous

Blijf op de hoogte en volg marlous

20 Augustus 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

lieve allemaal,

ben weer terug in Singapore en maleisie was super! Ben eerst naar te mooie bounty stranden geweest en heb gerelaxt en aan mn kleurtje gewerkt. witte stranden en zwembad blauw water waar je de hele dag in wilt liggen omdat het anders gewoon te warm is!Daar waren nog meer exchange studenten dus we hebben elke avond met zo'n 15 mensen op strand gegeten en gefeest. Eerst de hele dag snorkelen finding Nemo (clownfish), 2 super grote schildpadden en haai van 1 meter gezien! erg mooi. ga misschien toch maar een duikcursus doen hier.en daarna lekker visjes op de BBQ eten (baracuda en haai,jammiee) en dan dansen op het strand onder het genot van tiger beer en de plaatselijke monkey juice!We sliepen met zn vieren in een hutje onder de palmbomen echt prima dus. Minder waren de enorme gekko's ( vond ik die op mn kamer op PGP al niks, maar toen had ik deze nog niet gezien) en de enorme spin die in het bed van mij en louise zat!!Maar zoals echte survivors zijn we toch gewoon gaan slapen en hebben we alles overleefd. Op donderdag zijn eva en ik met de boot terug gegaan naar het vaste land en wilden we met de nachtbus naar het westen van maleisie gaan. Maar we wisten niet dat de locals vakantie hadden dus er was geen busje meer te krijgen voor ons. En dat terwijl je je moet voorstellen dat er werkelijk honderden bussen per dag vanuit kotha baruh vertrekken. Dus zijn we daar nog maar een nachtje blijven slapen en pas vrijdagmiddag naar Kuala Lumpur vertrokken. Eigenlijk echt super mooi want we hebben dus de binnenlanden van maleisie gezien. Erg veel hutjes die durians verkopen en vooral veel groen.Kuala Lumpur was vervolgens heel mooi en vooral een bruisensde stad. Ik denk dat het levendiger is dan Singapore, maar gewoon ook heel anders, chaotischer. UIteraard de Petronas Towers gezien en de skydeck-visit kunnen we ook afstrepen!China town hebben we ook nog even leeggekocht en k wordt al steeds beter in afdingen... Zaterdagavond had ik afgesproken met Thijs en Rens en dus een klein beetje zeeland/oost-souburg/eindhoven in KL, hoe grappig!De bus zondag terug naar Singapore was ook weer een mooi avontuur want het was wederom een "rollercoaster-ride" maar vooral ook omdat we gewoon ineens in de middle of nowhere stopten bij een moskee want er moest gebeden worden!! de halve bus eruit (mannen) en die gingen ff op gemakje bidden daar!sowieso zijn er heel veel moslims in maleisie en ook echt veel vrouwen met burka's enzo.
Zondagnacht was ik weer terug in Sinagpore en na een paar uurtjes slapen tijd voor mn eerste college!Erg leuk maar is toch wel apart hoor als je samen met nog 1 andere europeaan tussen alleen maar aziaten zit!Soms vraag ik me af of ze niet helemaal oke zijn hier want het is dus buiten 32 graden ofzo maar binnen (lees: overal bus/taxi/collegezaal/winkels!!!) zetten ze de airco op 18 graden ofzo! met als gevolg dat ik echt freezing ben tijdens college en alle exchange studenten met lange broek en trui aanzitten!!! Mijn vakken zijn leuk en het singlish is goed te volgen tot nu toe!Deze week nog een paar introductie colleges en weet ik wat ik definitief ga volgen.
Woensdagavond is hier de stapavond en altijd ladiesnight! Dat betekend geen entree voor ons en geloof het of niet ALLE drankjes mogen wij gratis bestellen!! gaat echt helemaal nergens over,echt alles is gratis voor ons!!dacht ik dat eindhoven goedkoop was met 80 cent voor n biertje :) de andere dagen is alles dan ook dubbel zo duur, hihi.
Gisteravond hadden we een feest georganiseerd door de universiteit. Het was een BBQ en feestje op het strand van Sentosa.Zo grappig omdat je daar dus alle exchange studenten bij elkaar hebt en veel mensen leert kennen.
Super bedankt voor jullie berichtjes en mailtjes allemaal,echt leuk. Deze week maar eens echt aan de studie beginnen alhoewel ik ook al weer plannen maak voor de trip voor volgend weekend! K houd jullie op de hoogte, liefs marlous

  • 20 Augustus 2006 - 07:57

    Kaar:

    Louske, klinkt echt helemaal super...snorkelen is gaaf en haaien helemaal niet eng he?! En dat survivalen heb je volgens mij al helemaal onder de knie ;) Ik vlieg morgen naar midden van Oz voor mijn laatste week, sniksnik echt totaal niet leuk! Snel nieuwe reisplannen verzinnen want dat Ned is maar saaie boel :) Hele dikke Kus en veeeeeel plezier!!!!!

  • 20 Augustus 2006 - 09:50

    Liesbeth:

    He Marlous,
    Wat een toffe tijd moet jij daar hebben! Heerlijk! Hier (in Vlissingen) komt het momenteel met bakken uit de hemel. Lijkt wel een tropische regen ;-)Gisteren kwam Eef even buurten in Voorburg en heb ik haar Thaise en Monsterse kleurtje mogen bewonderen. Vermoedelijk is ze niet half zo bruin als jij! Morgen ga ik weer eens op school kijken en halverwege volgende week echt beginnen! Geniet ervan en succes met kiezen van je vakken (niet teveel doen hoor!) Anders gun je jezelf misschien geen leuke tripjes meer en dat zou zonde zijn....
    Liefs, Lies

  • 20 Augustus 2006 - 10:49

    Merlijn En Evelyn:

    Hey lousie,
    Hier een berichtje uit regenachtig A'dam. Wat een leuk stuk hierboven, heb je via skype al gesproken maar hier komen nog wat leuke details naar boven, geweldig!
    Succes met de twee college week en maak maar fijn plannen voor komend weekend.
    Liefs Merlijn & Eveyn

  • 20 Augustus 2006 - 11:56

    Rutger:

    He lous! Gaaf zeg al die belevenissen. Ben benieuwd naar je foto's. Overigens maak ik hier ook niet alledaagse dingen mee; gisteren gezellig met een tijgerpython in bed gelegen genaamd Sjarrel:)Veel plezier bij je colleges en feesten, gaan wij nu ook doen met de intro, groeten en kus rutger

  • 21 Augustus 2006 - 08:09

    Marieke:

    Hey Lous,
    Goede verhalen allemaal, ben jaloers!! Ben benieuwd naar de foto\'s. Hopelijk kunnen we van de week ook weer even skypen. liefs Marieke

  • 21 Augustus 2006 - 08:33

    Berbe:

    Jeetje Marlous, wat een verhalen. Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Hier zitten er alweer twee trainingen op en vanavond mogen we weer! Veel plezier en succes met alles wat je gaat ondernemen, kus Berb

  • 21 Augustus 2006 - 12:01

    Anne:

    Hey Marlous,
    Echt super wat je allemaal meemaakt! Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Anne

  • 22 Augustus 2006 - 13:08

    Pim:

    heee lous, super leuk om te lezen allemaal, ziet er errug gezellig uit ook!

    hier is de arbeit ook weer begonnen :-(

  • 24 Augustus 2006 - 19:29

    Xavier:

    Marlous, door het zien van jouw foto\'s komen de mooie herinneringen aan de exchange tijd in Singapore weer helemaal naar boven. Echt helemaal een top tijd! Ik zie dat je al aardig op schema bent met het maken van tripjes! Geniet er maar van, bij terugkomst in Nederland wacht afstudeerland en ja....Wat zal ik zeggen! Nog maar dik 2 maanden!
    Heel veel plezier nog!

    Groet,

    Xavier

  • 27 Augustus 2006 - 19:31

    Nienke:

    Zo te lezen en te zien aan je foto\'s ben je goed gestart met je grote buitenlandse avontuur. Echt al veel ondernomen, gaaf! De intro zit er hier weer op. Was echt geslaagd als intromama, had natuurlijk het leukste groepje! ;) Nu gaat langzaam hier het normale leven weer beginnen. Morgen ben ik weer in de Kennispoort te vinden... Geniet ervan Lous!! Kijk uit naar je volgende avonturen. Veel liefs van mij

  • 04 September 2006 - 12:51

    Thomas:

    Ha Marlous,
    Je foto's zien er super cool uit! Perhentians, KL. Raak behoorlijk jaloers. Veel plezier nog en ik zie je verdere reisverhalen met plezier tegemoet!

    Groetjes Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlous

Lieve allemaal Het is bijna zover!!! Op 26 juli vertrek ik om half 10 s' avonds naar Singapore om daar aan de National University of Singapore bij de department of Real Estate te gaan studeren. Via dit web-dagboek zal ik jullie proberen op de hoogte te houden van al mijn belevenissen, reizen en mooie verhalen! Heel veel liefs Marlous

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 22284

Voorgaande reizen:

26 Juli 2006 - 17 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: