KL & Indonesie & studeren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu KL & Indonesie & studeren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van marlous pleijte - WaarBenJij.nu

KL & Indonesie & studeren

Door: Malous

Blijf op de hoogte en volg marlous

05 September 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,
t is alweer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte gehouden heb nou maar dan heb je ook wat!ik ben nu ongeveer 1,5 maand hier en ben serieus nog maar 1 weekend in singapore geweest en de rest steeds aan het reizen. Na mijn vorige reisje door maleisie ben ik het weekend erop weer naar Kuala Lumpur gegaan. We gingen met een grote groep met de nachtbus op vrijdagavond en weer op zondagnacht terug. Erg leuk om deze stad nog eens te zien want de vorige keer 2 dagen was niet genoeg. Zaterdag de enorme shoppingmalls bekeken. In Times Square shopping mall, zeg maar oppervlakte nog groter dan de ikea en dan 10 verdiepingen hoog, zat zelfs een complete achtbaan zoals de python in de efteling!! S avonds eerst gegeten in china town en toen de marktjes op daar. uiteraard de gebruikelijke nepspullen maar toch leuk om ff rond te kijken. Daarna met zn allen naar de Zouk gegaan, een bekende nachtclub hier.
Maandag was ik weer terug op de NUS want ik had voor het eerst tutorial. Je hebt hier niet alleen college maar ook een soort kleinere projectgroepjes waarin je cases moet doen en discussies hebt enzo. Ik volg 3 vakken, RE development, RE Valuation en RE Investment Analysis. Bij alle vakken zitten ook deze tutorials en ik heb dus 3 groepjes met aziatische groepsgenootjes. Das toch wel ff een hele ervaring hoor. Echt de helft is bijna 2x zo klein als ik en ze zijn gewoon zo schattig!!Voor RE development hebben we een vrij groot project met groepswerk dus ik ben benieuwd hoe dat zal lopen...
Verder heb ik vorige week woensdag voor het eerst gevolleybald hier. we zijn met 4 exchange studenten die mee wilden doen en we mogen allemaal deelnemen aan team! er is een kleine competitie nu tegen de 3 andere universiteiten hier in Singapore en we hebben gister de 1e wedstrijd al gewonnen!
Afgelopen weekend ben ik ff "een weekendje naar indonesie" geweest!! haha!Er is een eilandje Bintam, dat is 50 min varen vanaf singapore maar het is indonesie en er is zelfs een uur tijdsvershcil. Vrijdag om 6 uur s ochtends de taxi gepakt daar naar toe. We waren met een groep van 14 denen, zweden engelse en eva en ik op een super mooi expeditie robinson eiland aan de oostzijde.Het resort kan bijna niet basicer.Natuurlijk weer kennis gemaakt met verschillende enorme insekten waarvan ik niet wist dat ze bestonden zoals een duizendpoot van zeker 15 cm lang die bijna op mn hoofd klom! En als je de keuken zag dan snap je niet dat ze er zulk heerlijk eten uit kunnen toveren. uiteraard wel 3x per dag rijst, dus ja jaja geloof het of niet ik zat om half acht s ochtends aan de fried rice!!!De eigenaar is elke avond bier & snakcs voor ons gaan halen (heineken!) en dat namen we mee naar strand bij de bon-fire! dus gewoon een heerlijk weekend gerelaxed op te wit strandje met een geweldig uitzicht en een mooie stempel uit indonesie in mn paspoort. Ow ook leuk op de tocht terug naar Singapore kwam de politie ff aan boord. 3 kerels met geladen geweren van een halve meter groot en de vinger op de trekker! typisch singapore, ff laten weten dat big brother is watching!
Zondagavond nadat ik terug was uit Bintam ben ik naar Little India gegaan en heb Ellen van mijn oude Volleybalteam ontmoet. Zij is aan het rondreizen hier en was in Singapore. Dus gezellig samen aan de mutton tikki masala met garlic naan gezeten en en daarna aan de cocktails op clarke quay.
Deze week moet er even gestudeerd worden want ow ja daarom ben ik hier. Alhoewel we zijn ook druk bezig met plannen maken voor de mid-term break die ik eind september heb. Waarshcijnlijk wordt het een combinatie van Borneo (de Mount Kinabalu beklimmen) en een bezoekje aan Bali!
het gaat hier dus eigenlijk allemaal helemaal prima!Morgen weer een volleybal wedstrijd daarna naar de ladiesnight en misschien moet ik dit weekend dan toch maar een keertje in Singapore blijven!! Plannen genoeg dus in elk geval want ik heb kaarten gehaald voor concert van Robbie Williams op 18 november hier in Singapore! prima al die kleine aziaten betekend extra goed uitzicht voor ons!
Heel veel liefs Marlous

  • 05 September 2006 - 14:48

    Mi:

    Lieve Lous,
    Ik ben echt zo jaloers! Ik ben maar druk aan het afstuderen en jij kan lekker op het strand liggen en leuke dingen doen.
    Maar ik gun het je echt en ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    dikke kus

  • 05 September 2006 - 14:56

    Evelyn:

    Lieve Lous,
    heb je zondag gelukkig even gesproken, maar leuk om het nog even allemaal na te lezen!
    geniet maar fijn en een dikke kus vanuit den haag.
    Evelyn

  • 05 September 2006 - 18:54

    Yvette:

    Hey Lous!!

    Klinkt heerlijk al je avonturen!! Morgen vertrekken Annerieke en ik ook naar het zonnige Valencia.. spannend spannend... :D We hebben net alles ingepakt en maar hopen dat het net zo leuk gaat worden als dat jij het daar hebt. Ik zal je snel op de hoogte houden van hoe het ons bevalt..

    groetjes Yvette

  • 05 September 2006 - 18:54

    Yvette:

    Hey Lous!!

    Klinkt heerlijk al je avonturen!! Morgen vertrekken Annerieke en ik ook naar het zonnige Valencia.. spannend spannend... :D We hebben net alles ingepakt en maar hopen dat het net zo leuk gaat worden als dat jij het daar hebt. Ik zal je snel op de hoogte houden van hoe het ons bevalt..

    groetjes Yvette

  • 06 September 2006 - 07:30

    Nienke:

    Hoezo heb je het naar je zin??? Super verhalen vanuit het Oosten, Lous!!! Volgende keer weer! X

  • 06 September 2006 - 11:32

    Matthijs:

    Hoihoi, mooie verhalen hoor! Nog niet de neiging gehad om al die schattige aziaatjes te aaien?? Veel plezier daar! Doeg

  • 06 September 2006 - 11:32

    Liesbeth:

    Oh Lous,
    De Mount Kinabalu beklimmen is echt geniaal! Zorg wel dat je kunt slapen in Laban Rata (zo heette het geloof ik) anders wordt de klim naar de top minder relaxed! Wat is het leuk om zo van je te horen! Van Eef hoor ik natuurlijk hier en daar ook nog wat leuks, want jullie skypen natuurlijk met regelmaat! Geweldig!
    Liefs, Lies

  • 06 September 2006 - 19:21

    Heleen:

    Jeetje wat ben jij bruin!!!!! Ik wil ook!! Maar... hier hebben we vandaag eindelijk ook weer eens een keertje écht zomerweer gehad! Heerlijk! En hoe was t om Ellen te zien zo ver van NL? Meis, ik spreek je snel weer op skype of msn, heb t nogal druk de laatste tijd, maar denk veel aan je!

    Heeele dikke kus!!

    Heleen

  • 06 September 2006 - 19:54

    Tim:

    Hey Lous, waarschijnlijk lig je nu op 1 oor na je Ladies night maar je site ziet er in ieder geval erg goed uit... Tijd voor jaloezie! kus Tim

  • 07 September 2006 - 13:21

    Tinus:

    Wat heb jij een vette zonnebril Lous!!!

  • 08 September 2006 - 07:38

    Markov:

    Mooie combi 'zonnebril, earplugs, topje', lous!! Ik had nie t anders verwacht.

    Kan je de lokale bevolking nog een beetje uitstaan? ;-)
    Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt, als je in januari maar wel weer gewoon terugkomt!!

    Kus, Markov

  • 28 September 2006 - 13:56

    Karen,Manu En Resa:

    Lieve Marlous,
    Hier een berichtje uit Zeeland.
    Bedankt voor je kaartje,erg leuk. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met opa en oma en ik heb vernomen dat je heel goed kan zingen, heel jammer dat ik het niet heb kunnen zien.
    Ik was ziek en daar baal ik erg van natuurlijk maarje je doet er niets aan.Hier gaat verder alles goed, Resa praat al steeds beter en wordt heel wijs (eigenwijs) we hebben haar dan ook een t-shirt gegeven met EIGENWIJS er op dat staat haar prima, tis een lekker kind.

    Nou geniet lekker verder van je avontuur en we horen graag van je
    Hele dikke zoen van Ons.

  • 07 Oktober 2006 - 15:19

    Reus:

    He Reus, ja ehhh ik EIS dus nu nieuwe foto's... moet me toch een beetje jaloers kunnen zijn, nu hier in Nederland het regenseizoen vollop is aangebroken??!! Kan niet wachten, snel weer skypen? Kus

    ps tentamen zwaar verknald hadden net zo goed 3u kunnen skypen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlous

Lieve allemaal Het is bijna zover!!! Op 26 juli vertrek ik om half 10 s' avonds naar Singapore om daar aan de National University of Singapore bij de department of Real Estate te gaan studeren. Via dit web-dagboek zal ik jullie proberen op de hoogte te houden van al mijn belevenissen, reizen en mooie verhalen! Heel veel liefs Marlous

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 22130

Voorgaande reizen:

26 Juli 2006 - 17 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: